Regler og regler spesielt til Trollcup

 

 

Dommerkort

Du får utdelt dommerkort for de kampene du er satt opp på, det ser ca slik ut:

 dommerkort.PNG

 

Du får ikke betalt for kamper du ikke har dommerkort for. Dommeransvarlig må signere på dommerkort ved eventuelle bytter.

 

Betaling av kamper

Utbetaling av kamper skjer “rett på konto”, det blir ikke mulighet for kontant betaling slik vi har praktisert tidligere år. Vi trenger derfor kontonummer for utbetaling.

 

Kamper på dugnad

G/J14 og G/J16 som dømmer kamper som sin spilledugnad må dømme 5 kamper på dugnad. A-lag /Damelag må dømme 8 kamper på dugnad.

Bytte av kamper

Hvis du av en eller annen grunn må bytte kamp ta kontakt med post@trollcup.no

Hvis du må gjøre endringer i oppsettet ditt under selve turneringshelga ta kontakt med dommeransvarlige. Alle bytter av kamper skal godkjennes.

 

Hva er banevert?

Dette er en viktig rolle på Trollcup!  Det er baneverter på nesten alle banene, og de har på seg gule vester. De skal være til hjelp og støtte for dere dommere. De er ikke oppdatert på regler, men de skal kunne bistå om det oppstår vanskelige situasjoner med trenere/lagleder/publikum.

  • De har ansvar for å fylle ut banevert-skjema, dette er med på å danne grunnlaget for hvem som får Fair Play pris.
  • De har ansvar for å samle inn vester hvis disse er benyttet
  • Sørg for at det finnes baller i banevertkassa og at de har riktig mengde luft.
  • Ta kontakt med banevert hvis ett av lagene ikke dukker opp, vedkommende kan ringe inn til sekretariatet.

 

Hvem er dommeransvarlig?

Thomas Skjellhaugen og Arild Johnsen er årets dommeransvarlige.

Det blir satt opp telt hvor dommerne har basen sin.

 

Husk

  • ØTI-klubbdommere - ta på t-skjorta di
  • Fløyta di
  • Stoppeklokke
  • Ta på deg solkrem
  • Lurt med caps i solsteik
  • Nok mat og drikke - viktig å drikke mye. (Husk niste om du ikke vil kjøpe mat/drikke i grill/kiosk)